< Powrót

Ogólne Warunki Sprzedaży

OGÓLNE WARUNKI SPRZEDAŻY
CENTURION-R SP. Z O.O.

1. Definicje
Następujące terminy umowne mają znaczenie nadane im poniżej:
Centurion-R lub Producent - Centurion-R Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Sanoku, przy ul. Łany 1, 38-500 Sanok, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rze-szowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000116328, posiadająca numer NIP 6871759010,
KC - ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1740 z późn. zm.)
Strona www - Witryna internetowa Centurion-R pod adresem www.centurion.com.pl
Klient - Strona Umowy zawartej z Centurion-R niebędąca konsumentem w rozumieniu art. 221 KC
OWS niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży
RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchy-lenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
Strony - Centurion-R oraz Klient jako strony Umowy;
Umowa - Umowa sprzedaży, dostawy lub podobna, której przedmiotem jest Towar zawarta między Centurion-R a Klientem
Towar - towar typowy lub nietypowy stanowiący asortyment Producenta
Towar typowy - drzwi, ościeżnice lub inne akcesoria objęte ofertą handlową Centurion R, udostępnioną Klientowi
Towar nietypowy - wyprodukowany przez Centurion-R na indywidualne zamówienie Klienta produkt, którego wymiary, skład lub inne cechy charakterystyczne odbiegają od towarów typowych
Wada towaru - wada fizyczna towaru w rozumieniu KC, która to wada istniała w chwili wydania towaru Klientowi przez Centurion R lub która wynikła później z przyczyn tkwiących już uprzednio w towarze przed jego wydaniem Klientowi przez Centurion-R
Wada jawna - wada Towaru istniejąca w chwili jego wydania Klientowi przez Centurion-R lub która wynikła później, ale przed zamontowaniem Towaru, z przyczyn tkwiących w towarze przed jego wydaniem Klientowi przez Centurion-R, której istnienie mógł ujawnić Klient przed zamontowaniem Towaru przy zachowaniu zasad staranności i dołożeniu uwagi właściwych w stosun-kach danego rodzaju, przy czym od Klienta jako podmiotu profesjonalnego wymaga się szczególnej staranności
Wada ukryta - wada Towaru, istniejąca w chwili jego wydania Klientowi przez Centurion-R lub która wynikła po zamontowaniu Towaru z przyczyn tkwiących w Towarze przed jego wydaniem Klientowi przez Centurion-R, niebędąca wadą jawną
Zamówienie - Zamówieniem jest złożone pisemnie Producentowi przez Klienta przyjęcie oferty Producenta. Proces przygo-towania Zamówienia rozpoczyna się od złożenia zapytania ofertowego przez Kupującego. Na podstawie zapytania Producent przygotowuje ofertę i przedstawia ją Klientowi. Potwierdzenie przyjęcia warunków oferty przesłane w formie pisemnej Pro-ducentowi stanowi zamówienie.
2. Postanowienia ogólne
2.1. OWS stanowią integralną część każdej Umowy zawieranej pomiędzy Centurion-R a Klientem chyba że strony inaczej po-stanowią.
2.2. Klient składając zamówienie Towaru oświadcza, że zapoznał się i akceptuje OWS.
2.3. OWS są dostępne na stronie www Producenta.
2.4. OWS nie mają zastosowania do umów zawieranych z konsumentami w rozumieniu art. 221 KC.
3. Zamówienie, potwierdzenia zamówienia, zawarcie umowy
3.1. Zawarcie Umowy następuje poprzez złożenie Producentowi zamówienia przez Klienta za pośrednictwem e-mail przesyłając zamówienie na adres zbyt@centurion.com.pl (wg wzoru ustalonego przez Producenta i dostępnego na jego Stronie www) oraz następcze złożenie Klientowi przez Producenta potwierdzenia przyjęcia tego zamówienia do realizacji. Brak reak-cji Producenta nie oznacza przyjęcia zamówienia.
3.2. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia są dokonywane przez Centurion-R w formie dokumentowej lub pisemnej.
3.3. Zamówienia będą składane przez Klienta lub upoważnione przez niego osoby. Przyjmuje się, iż osoba składająca zamó-wienie jest osobą upoważnioną przez Klienta do dokonywania czynności tego rodzaju na jego rzecz oraz w jego imieniu.
3.4. Zamówienie musi zawierać wykaz towarów, ich ilość oraz charakterystykę.
3.5. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Producenta może określać zmienione istotne warunki umowy. W takim przypadku uważa się, że Strony zawarły umowę w momencie otrzymania przez Producenta potwierdzenia przyjęcia przez Klienta tych zmienionych warunków umowy. Potwierdzenie przyjęcia przez Klienta tych zmienionych warunków umowy po-winno być doręczone Producentowi w ciągu trzech dni roboczych od dnia doręczenia Klientowi potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W przypadku nieotrzymania przez Producenta tego potwierdzenia we wskazanym terminie, warunki określone w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia są wiążące dla Stron.
3.6. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia dotyczącego towaru nietypowego powinno określać w szczególności cenę towaru oraz termin realizacji zamówienia oraz może określać zmienione - w porównaniu z zamówieniem – warunki umowy. Uważa się, że Strony zawarły umowę dotyczącą towaru nietypowego w momencie otrzymania przez Producenta potwierdzenia przyjęcia przez Klienta określonych przez Producenta warunków umowy, w tym ceny towaru i terminu realizacji zamówienia. Potwierdzenie przyjęcia przez Klienta warunków takiej umowy powinno być doręczone Producentowi w ciągu trzech dni roboczych od dnia doręczenia potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W przypadku nieotrzymania przez Producenta tego po-twierdzenia we wskazanym terminie, warunki określone w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia są wiążące dla Stron.
3.7. Oczywiste pomyłki, błędy drukarskie, maszynowe, rachunkowe nie są dla Centurion-R wiążące i nie mogą stanowić pod-stawy do podnoszenia roszczeń przez Klienta z jakiegokolwiek tytułu.
3.8. W przypadku jakichkolwiek zmian w nazwie, adresie, numerach telefonów, adresów e-mailowych itp. należy niezwłocz-nie poinformować o tym Producenta.
3.9. Do chwili poinformowania drugiej Strony o zmianie danych teleadresowych, w drodze pisemnej - listem poleconym za potwierdzeniem odbioru – pisma doręczone na dotychczasowe adresy pocztowe, mailowe lub numery faxu wskazane w za-mówieniu uważa się za skutecznie doręczone między Stronami.
3.10. Pisma wysłane listem poleconym albo listem poleconym za potwierdzeniem odbioru, które nie zostaną podjęte przez drugą Stronę, uważa się za doręczone po upływie 7 (siedmiu) dni od ich nadania. W przypadku nadania faxu lub e-maila uznaje się, że zostały one doręczone po 24 godzinach od wysłania.
4. Terminy realizacji
Terminy realizacji zamówień dotyczących Towarów będą każdorazowo potwierdzane przez Producenta w potwierdzeniu przy-jęcia zamówienia.
5. Cena i płatności
5.1. Cena Towaru i ewentualne rabaty będą określone w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia.
5.2. W przypadku złożenia przez Klienta zamówienia dotyczącego towaru nietypowego konieczne jest uzgodnienie przez Strony ceny towaru w formie pisemnej lub elektronicznej, przy czym Producent może zażądać uiszczenia przez Klienta za-liczki w wysokości do 50% umówionej ceny. Ceny ustalone w potwierdzeniu zamówienia są wiążące dla stron.
5.3. Klient zobowiązuje się zapłacić Producentowi cenę Towaru ustaloną przez Strony na podstawie faktury VAT doręczonej przez Producenta.
5.4. Producent zastrzega sobie własność towaru do czasu zapłaty przez Klienta całości ceny sprzedaży wraz z należnościami ubocznymi.
5.5. W przypadku opóźnienia Klienta w zapłacie ceny będą naliczane odsetki ustawowe za opóźnienie w transakcjach han-dlowych, które reguluje ustawa z dnia 8 marca 2013 r. o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlo-wych.
5.6. Za termin zapłaty przyjmuje się datę uznania rachunku bankowego Producenta.
5.7. Koszty transportu Towaru obciążają Klienta chyba że strony inaczej postanowią.
5.8. Klient wyraża zgodę na przedkładanie przez Producenta faktur do dyskonta w banku prowadzącym rachunek Producen-ta oraz na cesję wierzytelności wynikających z umów na rzecz osób trzecich.
5.9. Producentowi przysługuje prawo wstrzymania sprzedaży Klientowi towarów, w tym realizacji już złożonych i zaakcepto-wanych zamówień z odroczonym terminem płatności w przypadku:
a) zawieszenia lub wyłączenia z ochrony ubezpieczeniowej należności Klienta,
b) powstania zaległości po stronie Klienta w zapłacie za wcześniej pobrany Towar,
c) pogorszenia się sytuacji finansowej Klienta,
d) wszczęcia wobec Klienta postępowania egzekucyjnego, otwarcia postępowania restrukturyzacyjnego lub upadłościowego,
e) odmowy przyjęcia przez bank faktur VAT do factoringu ze względu na złą ocenę sytuacji finansowej Klienta.
5.10. W przypadku wstrzymania sprzedaży towarów z odroczonym terminem płatności dalsza sprzedaż może być dokony-wana jedynie na zasadzie przedpłaty przed dostawą.
5.11. O ile Strony nie postanowią inaczej na piśmie, Klient nie dokona przelewu żadnych swoich praw ani zobowiązań wyni-kających z Umowy, ani również nie dokona potrącenia jego wierzytelności z wierzytelnościami Centurion-R.
6. Wykonanie Umowy, warunki dostawy
6.1. Wykonanie Umowy polega na dostawie towarów przez Centurion-R i dokonaniu płatności przez Klienta, zgodnie z usta-lonymi warunkami.
6.2. Termin dostawy określony jest przez Centurion-R w potwierdzeniu zamówienia, jednak ulega on przedłużeniu w przy-padku zaistnienia okoliczności siły wyższej o czas jej trwania.
6.3. Klient nie może odstąpić od Umowy ani w jakikolwiek inny sposób uchylić się od jej wykonania w przypadku złożenia błędnego, jego zdaniem, zamówienia.
6.4. Centurion-R nie przewiduje możliwości zwrotu Towaru.
6.5. Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta z chwilą jego odbioru. Jeżeli termin odbioru ulegnie przedłużeniu z powodu okoliczności leżących po stronie Klienta, powyższe ryzyko przechodzi na Klienta w dacie go-towości towaru do wysyłki.
6.6. Wszystkie dostarczone w ramach Umowy Towary pozostają własnością Centurion-R do czasu uiszczenia całkowitej zapła-ty za nie. Prawo własności i związane z nim uprawnienie do żądania wydania odpowiednich towarów, nie wyłącza dochodze-nia przez Centurion-R roszczeń z tytułu poniesionych strat i/lub utraconych korzyści.
7. Odpowiedzialność za wady Towaru
7.1. Producent udziela Klientowi gwarancji jakości Towaru na zasadach opisanych poniżej.
7.2. Termin gwarancji wynosi 12 (dwanaście) miesięcy i liczony jest od daty odbioru towaru.
7.3. Gwarancja dotyczy wad powstałych wskutek wadliwej konstrukcji, zastosowania niewłaściwych materiałów lub niewła-ściwego wykonania.
7.4. Jeżeli w okresie gwarancji ujawnią się wady o których mowa w ust. 3, Centurion-R zobowiązany jest podjąć czynności zmierzające do ich usunięcia w terminie do 10 (dziesięciu) dni roboczych od daty otrzymania pisemnego zawiadomienia o ich ujawnieniu.
7.5. Zgłoszenie reklamacyjne należy składać wyłącznie przy pomocy elektronicznego formularza reklamacyjnego, dostępne-go na stronie www lub otrzymanego z działu handlowego Centurion-R. Po złożeniu formularza sprawie nadany zostanie nu-mer reklamacyjny, na który należy się powoływać w dalszym toku postępowania reklamacyjnego.
7.6. Klient przy przyjmowaniu przesyłki ma obowiązek sprawdzenia stanu opakowania w obecności przewoźnika (kuriera). W przypadku uszkodzenia paczki lub towaru, widocznych w momencie dostawy, należy odnotować stosowne zastrzeżenie na dokumencie przewozowym niezwłocznie po otrzymaniu towaru oraz sporządzić stosowny protokół szkody w obecności przewoźnika. Wady w zakresie zgodności ilościowej i rodzaju dostarczonego towaru z zamówieniem, a także wady technicz-ne możliwe do wykrycia wizualnie, należy zgłosić w terminie 7 (siedmiu) dni od daty jego dostawy, pod ryzykiem nie uwzględnienia zgłoszonych roszczeń.
7.7. Odpowiedzialność Centurion-R z tytułu gwarancji obejmuje obowiązek naprawy lub wymiany wadliwego towaru, przy czym wybór w tym względzie należy do Centurion-R.
7.8. W przypadku wymiany produktu na nowy, okres gwarancji wynosi ponownie 12 (dwanaście) miesięcy od dnia jej doko-nania.
7.9. Klient zobowiązany jest do przesłania wadliwego towaru lub jego wadliwej części, chyba że Centurion-R zdecyduje ina-czej. Własność wadliwych wymienionych części przysługuje Centurion-R. Odpowiedzialność Centurion-R z tytułu gwarancji jest wyłączona, jeżeli naprawa lub wymiana została dokonana przez nieupoważnione osoby trzecie. Gwarancja nie obejmuje wszelkich modyfikacji dokonanych z własnej inicjatywy Klienta lub osób trzecich, a także wad powstałych skutkiem niewła-ściwego zastosowania i/lub użytkowania, obsługi, składowania, nieprawidłowego montażu przez Klienta lub osoby trzecie, działania czynników zewnętrznych, jak np. chemicznych lub atmosferycznych, na które Centurion-R nie posiada wpływu. Gwarancji nie podlegają elementy zużywające się w wyniku normalnej eksploatacji.
7.10. Odpowiedzialność Centurion-R na zasadach rękojmi jest wyłączona.
7.11. W przypadku złożenia nieuzasadnionej reklamacji, Centurion-R może obciążyć Klienta kosztami transportu reklamo-wanego towaru i innych usług z tym związanych. W przypadku przesłania reklamowanego towaru bez numeru reklamacyjne-go i nie uzupełnienia go w ciągu 30 dni, towar zostanie odesłany na koszt Klienta.
8. Siła wyższa
8.1. Żadna ze Stron nie będzie odpowiedzialna za niewykonanie lub nienależyte wykonanie swoich zobowiązań z Umowy, wynikające z siły wyższej.
8.2. Na potrzeby OWS, siła wyższa oznacza zdarzenie nagłe, zewnętrzne, którego nie można było w uzasadniony sposób przewidzieć, a jeśli można było je przewidzieć, którego konsekwencjom Strona nim dotknięta nie mogła zapobiec pomimo dołożenia należytej staranności. Do zdarzeń takich w szczególności zalicza się: wojnę oraz inne działania zbrojne, inwazje, rozruchy, akty terrorystyczne czy sabotażu, rebelie, przewroty wojskowe czy cywilne, rewolucje, strajki, lockouty, powódź, pożar, huragan, trzęsienie ziemi i inne katastrofy naturalne, zmiany legislacyjne, decyzje organów władzy publicznej, przerwy w dostawach energii elektrycznej, pandemia itd.
9. Spory
W przypadku powstania jakichkolwiek sporów związanych z zawartą Umową, które nie będą mogły być rozwiązane w sposób polubowny, spory te będą rozstrzygane przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Centurion-R.
10. Ochrona danych osobowych
10.1. Centurion-R przetwarza dane osobowe zgodnie z klauzulą informacyjną stanowiącą załącznik do niniejszych OWS.
10.2. Strony poinformują swoich przedstawicieli, pracowników, współpracowników i inne osoby, którymi Strony posługują się przy wykonaniu czynności związanych z wykonaniem Umowy o przekazaniu ich danych osobowych drugiej Stronie Umo-wy, udzielając im wszelkich wymaganych przez obowiązujące przepisy informacji, w szczególności informacji o przysługują-cych im prawach oraz informacji o tym, że przekazywanie ich danych osobowych następuje na podstawie Umowy zawieranej pomiędzy Centurion-R a Klientem, w celu wykonywania jej postanowień.
Niniejsze OWS wchodzą w życie z dniem 1 grudnia 2021 roku.

Klauzula informacyjna
(ochrona danych osobowych)

Informujemy, że administratorem Państwa danych osobowych jest spółka Centurion-R Spółka z ograniczoną odpowiedzialno-ścią z siedzibą w Sanoku, przy ul. Łany 1, 38-500 Sanok, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000116328, posiadająca numer NIP 6871759010, e-mail: biuro@centurion.com.pl (dalej: „Administrator”).
Państwa dane osobowe będą przetwarzane w celu:
1) przedstawienia Państwu oferty handlowej Administratora, na Państwa prośbę, czyli na podstawie przesłanki z art. 6 ust. 1 litera „b” RODO. Przetwarzanie w tym celu będzie trwało przez czas niezbędny do przedstawienia Państwu takiej oferty;
2) zrealizowania zamówienia złożonego przez Państwa u Administratora, czyli na podstawie przesłanki z art. 6 ust. 1 litera „b” RODO. Przetwarzanie w tym celu będzie trwało przez czas niezbędny do realizacji przedmiotowego zamówienia;
3) obrony przed roszczeniami i w celu dochodzenia roszczeń związanych z Państwa współpracą z Administratorem, co stanowi uzasadniony interes Administratora będący przesłanką przetwarzania danych w tym celu, wynikającą z art. 6 ust. 1 litera „f” RODO. Przetwarzanie w tym celu będzie trwało przez czas równy okresowi przedawnienia roszczeń, a jeżeli zostanie wszczęte postępowanie, to do jego prawomocnego zakończenia;
4) wypełnienia przez Administratora wynikających z przepisów prawa obowiązków w zakresie przechowywania określonych dokumentów związanych ze współpracą z Państwem, czyli na podstawie przesłanki z art. 6 ust. 1 litera „c” RODO. Przetwarza-nie w tym celu będzie trwało przez czas wynikający z tych przepisów.
Dane osobowe mogą być przekazywane przez Administratora:
1) organom publicznym, jeżeli taki obowiązek będzie wynikał z powszechnie obowiązujących przepisów prawa;
2) spółkom z grupy, będącym podmiotami powiązanymi z Centurion-R;
3) partnerom sprzedażowym lub dostawcom, jeżeli jest to konieczne do przygotowania wyceny lub rozpoczęcia, realizacji lub przebiegu relacji biznesowych;
4) usługodawcom, którzy przetwarzają dane osobowe w ramach świadczenia usług (np. usługodawcy świadczący usługi zapew-nienia bezpieczeństwa informatycznego, kancelarii prawnej).
Informujemy jednocześnie, że przysługuje Państwu prawo do żądania od Administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. Powyższe prawa można realizować w szczególności pisząc do Administratora na adres e-mailowy biuro@centurion.com.pl
Przysługuje Państwu również prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w związku z narusze-niem ochrony danych osobowych.
Przekazanie przez Państwa danych osobowych jest dobrowolne, przy czym niezbędne do przedstawienia Państwu oferty lub zrealizowania na Państwa rzecz zamówienia.

Formularz zapytania ofertowego